יום רביעי, 18 בינואר 2017

אותו האייטם, הכותרת הפוכה

לפני מספר ימים פירסם משרד התקשורת הודעה לציבור בדבר מספר שינויים שנעשו בתנאי הרישיון של מפעילות חברות הסלולר, ניתן לקרוא אותה כאן.
המדובר בשינויים מתחום הקשר בין בחברה ללקוח  -שינויים צרכניים. להלן צילום של שני ביקורםי שונים - האחד באתר מעריב און-ליין (קישור), השני מכלכליסט (קישור). הייתם מזהים שמדובר על אותו האייטם?


אז האם השינויים טובים או רעים לצרכן? תלוי איזה אתר חדשות הוא צורך.

לפי מעריב און ליין מדובר על שינויים שלטובת הצרכן.

בכלכליסט הכותרת מבליטה את החדשות הרעות לצרכן. בכותרת המשנה אומנם מתייחסים לכך שיש שינויים לטובת הצרכן - אך לא מובאת שם דוגמא ברורה. האם מישהו מצליח להבין את המשפט "...חיוב החברות בפרטי העסקה את התשלומים החד פעמיים"? גם מי שטורח וקורא יותר מהכותרת עצמה, לא מצליח להבין מה פה לטובת הצרכן.

ההבדל ניכר גם בכתבות עצמן - בעוד שבמעריב און ליין יש פירוט של הנקודות שלטובת הצרכן, כפי שפורטו בהודעה לתקשורת - הרי שבכלכליסט מציינים מתוך ההודעה רק את צמצום שעות פעילות המוקדים. אבל הם מצרפים כל מיני שינויים אחרים שלרעת הצרכן - שכלל לא צויינו בהודעה לתקשורת.
מישהו שם ביצע עבודת שטח רצינית על מנת למצוא שינויים בהם "משרד התקשורת בשירות חברת הסלולר".

דווקא YNET (קישור) פירסם ידיעה מפורטת והוגנת על האייטם. הוגנות האייטם לא מתבטאת רק בחוסר המגמתיות, אלא גם בפירוט הנרחב והקישור לסד זמנים לכניסת השינויים לתוקף. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה