יום רביעי, 20 במאי 2015

דה מרקר - תמונת מצב

משהו קשה עובר לאחרונה על דה מרקר - הם לא מפסיקים לכתוב על נתניהו.


לאחרונה שמתי לב לתופעה, שמו של נתניהו משורבב בלי סוף, ותמיד הוא יזכה להופיע בכותרת.

כדי לאשש את התחושה שלי, חיפשתי את כל המקומות בהם מופיעה המילה "נתניהו" באתר (קישור. שימו לב, התוצאות יכולות להשתנות מחיפוש לחיפוש). העמוד הראשון מוצג לפניכם - בכל התוצאות הוא נמצא בכותרת. רק בתוצאה אחת בודדה הוא מוצג באור בלתי שלילי - בכתבה המסקרת את הודעתו שלו בדבר המשכת רפורמת הפס הרחב. אבל אל דאגה, תכף לאחר פרסום ההודעה שלו האתר בחר לפרסם כתבת המשך בה מודגש כי "לא ממש אכפת לו מהרפורמות בשוק הקווי...".

אבל אתם יודעים מה? זה לא מפריע לי.

נקודת המוצא שלי הינה שלכל גוף תקשורתי יש אג'נדה, וכל עוד היא מציגה את הדברים שהיא רוצה להציג בצורה שאינה חוטאת לאמת, זה סביר בעיני. אנחנו, צרכני התקשורת, צריך לדעת לצרוך מקורות שונים על מנת לקבל את התמונה כולה.

אבל דה מרקר נופל במבחן פעם אחר פעם.הוא חוטא לאמת.

כך למשל תחת הכותרת "נתניהו מאפשר לחרדים להרוס את עצמם - ואותנו" מלינה מירב ארלוזורוב על כך שהמדינה ("נתניהו") מסבסדת מעונות יום לאברכים ואינה דורשת מתלמידיה לימודי ליבה וזאת "...בניגוד גמור לחוקיה שלה עצמה". משפט זה משעשע בשים לב לעובדה כי מאמר זה פורסם במקביל למאמר אחר של מירב ארלוזורוב בו היא מלינה על המצב החוקי החדש בו משפחות אברכים זכאיות לסבסוד מעונות יום (ראו פוסט קודם). גם בעניין לימודי הליבה, לא ברור כיצד הדבר מנוגד לחוק, בייחוד לאור פסיקת בית המשפט בעניין "בג"ץ הכריע: תלמידים חרדים בגיל תיכון לא יחויבו בלימודי ליבה".

או בעניין אחר: "נתניהו שוב מטלטל את מניית בזק". האם המנייה באמת טולטלה? מקריאה של הכתבה, מסתבר שהמנייה אכן נפלה בחריפות עקב הודעתו של נתניהו, אך זאת רק בשניות הראשונות. מהר מאוד המנייה חזרה לקדמותה, ובסופו של יום  המנייה אף סגרה בעלייה. האם זה מה שנקרא "מטלטל"? לכל היותר "טלטל, למספר שניות".




או שוב בעניין אחר: "ערוץ 10 עתר לבג"ץ נגד נתניהו: "ביצע מחטף בניגוד לנורמות תקינות"". בכתבה מדווח על תביעה שהגישו בערוץ 10 כנגד "נתניהו" (הרשו לי להניח שהתביעה היא כנגד "מדינת ישראל", אבל נניח לזה) בין היתר בגין פעולות שנתניהו ביצע "ללא אפשרות תגובה של הערוץ. "מדובר בפגיעה בנורמות שלטוניות תקינות"". בצורה אירונית האתר לא טרח לבקש כל תגובה ממשרדו של נתניהו.
מעבר לאירוניה - הצגת החוב כחוב שנתניהו חתם עליו במפתיע חוטאת לאמת. מזה שנים מספר שאנו שומעים כפעם בפעם על חובות הערוץ בהשקעות בסוגה עילית כזו או אחרת. כפי שמצוין בכתבה, יתיכן וישנן אפשרויות חישוב שונות - אך אין המדובר בהפתעה לאנשי הערוץ.
ניתן להמשיך ולהכביר בדוגמאות, אך נראה לי שחבל. כנסו לדה מרקר, בחרו כתבה אקראית על נתניהו. יש הרבה, לא קשה למצוא
האם היא רק לא הוגנת, או שהיא משקרת


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה