יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

התפקיד של YNET במחזה של משפחת נקש

בפוסטים הקודמים תיארתי את המקרה החמור של הסתרת העובדות בYNET ש"חשפו" את סיפורה של גלית נקש והקטינה שבאה איתה יחד לארץ מסרי לנקה, בדרכון מזוייף.
הצבעתי על כך שהכתב עמרי אפרים הסתיר את העובדה המהותית העיקרית בסיפור - קבלת תוצאות שליליות לבדיקת הרקמות שנערכה לנקש, לבקשתה.
הסתרה זאת, יחד עם הצגת מידע בצורה מטעה ועוד מספר הסתרות קטנות הציגו תמונה הפוכה משהיא באמת.
כך, הוצג בתקשורת הסיםור כפי שנבנה עלך ידי נקש בדבר דרישת המדינה לגרש את ביתה הביולוגית.

הפעם אתייחס לתפקיד אליו נכנס הכתב, ייתכן אף כי בתום לב. ראשית לכל - עדכון קצר.

הפוסט הקודם התייחס להחלטות בית המשפט (הגלויות בלבד) עד לתאריך פרסום הפוסט בלבד.

מאז, הוגשה שוב בקשת ערעור על אי גירוש הילדה, והתפרסמה החלטה חדשה מלאה בפנינים כנגד נקש, וכדוגמא, לדברי השפוטת: "לבי אומר לי שמסכת השקרים המסועפת בה נקטה המבקשת כפי שפורט בהחלטות הקודמות היא מקוממת ומצדיקה כשלעצמה את דחיית הערעור בו מבוקש למעשה להורות על עיכוב גירושה של הקטינה"

למרות זאת בסופה של החלטה, החליטה כבוד השופטת לדחות את גירוש הילדה עד להחלטת בית המשפט לענייני משפחה - ותוך כדי מאפשרת לנו צוהר לדיון שם.

ככלל, דיוני בית המשפט לענייני משפחה הינם חסויים. גם בכתבות בתקשורת בעניןי נקש לא הורחב עליהם, אבל כעת זה מתחיל להיחשף, לכאורה.

כעת מתגלה כי הדיון בבית המשפט לענייני משפחה כלל אינו נסוב סביב שאלת האימהות של נקש.
אכתוב שנית - ה"קייס" בבית המשפט לענייני משפחה אינו גלית נקש.
ההליך בבית המשפט לענייני משפחה נסוב סביב הדרישה להכיר בגבר ישראלי כאביה של הקטינה - ואצטט את המשפט המסיים את החלטת השופטת רות לבהר שרון "... עד מתן פסק דין סופי על ידי בית המשפט למשפחה לגבי אבהות הקטינה בתיק תמ"ש...".
זו הסיבה שהקטינה נשארת בארץ לעת עתה.
אגב, מבחינת אפשרויות העלילה הקיימות בידי נקש זו התפתחות סבירה - נקש אינה האמא, ביולוגית. מאידך, גם באם תתקבל גירסתה כי היא פונדקאית, הדבר אינו מקנה אזרחות ישראלית לילדה (להבנתי הבלתי משפטית). חייבים אבא ישראלי. גם באם בית המשפט למשפחה יכריע כי נקש ילדה את הקטינה (אך אינה אמא ביולוגית), זה לא רלוונטי לעניין הכניסה לארץ.


ואחרי העדכון, לעניינו - הסיקור התקשורתי:

ניתן להניח כי נקש ידעה מראש כי  תוצאות בדיקת הרקמות תהיינה שליליות.
אז מדוע היא, ובני משפחתה, יצאו לקמפיין תקשורתי - שכלל ראיונות לערוצי אינטרנט, ראיונות ברדיו, פייסוק ועוד ועוד בדרישה שיתנו להם לבצע את הבדיקה? שעל זה הם שמים את יהבם? הרי הם ידעו כי תוצאות הבדיקה לא יעזרו להם בבתי המשפט.

מגלגול הסיפור נובעת מסקנה אחת בלבד - משפחת נקש השתמשה בכלי התקשורת כאמצעי להטיית דעת הציבור מתוך הנחה כי סיפור שנשמע טראגי בתקשורת יזכה ליד רכה יותר מרשויות החוק.  התקשורת בחרה שלא לבדוק את העובדות, ונפלה בפח.


ועדיין, בYNET לא מתנצלים.
ועדיין, בYNET לא ענו לפניותיי.
ועדיין, מועצת העיתונות "מטפלת בפנייתי", למרות שעל פי הנוהל הפנימי שלה החלטה כבר היתיה אמורה להתקבל זה מכבר.

שתי שאלות שפתוחות בפני כרגע הינן:
1. מדוע משפחת נקש לא בחרה להציג את האב הישראלי בתקשורת?
"אב אוהב מנוע מהכנסת ביתו לארץ" זו כותרת שבהחלט יכולה לתפוס.
2. מדוע בהליך המתנהל למול האב-לכאורה לא מתקיימת בדיקת רקמות פשוטה, כפי שנעשה למול גלית?

ההשערה שלי היא כי נקש היא זו המבקשת להכיר באזרח פלוני כאב- זאת כאשר האב לא בהכרח מעוניין להכיר באבהותו, ולכן מסרב לעבור בדיקת רקמות. זה ניחוש גרידא, אין לי דרך נכון לעתה לבסס זאת.
פנייתי למשפחת נקש לתגובה לא נענתה.

תגובה 1:

  1. האם יש עדכון בפרשה?
    האם יכול להיות שהאח הכניס להריון סרי לנקית ושגלית ניסת להבריח את התינוקת ארצה בתקווה שבבדיקת האמהות (דמיון בכרומוזום x בין יוסי לגלית) תמצא מספיק דומה לבת ותוכר כאמא?

    השבמחק